Hulpmiddelen

Er zijn veel hulpmiddelen om uw leven gemakkelijker te maken. Bijvoorbeeld:

  • hulpmiddelen voor het huishouden, zoals grijpers, kookplaatbeveiligers en stastoelen
  • hulpmiddelen om mobiel te blijven, zoals een rollator of een rolstoel
  • hulpmiddelen om in contact te blijven met anderen, zoals personenalarmering en aangepaste telefoons

Kijk op Hulpmiddelenwijzer.nl wat u nodig heeft. Of vraag advies aan uw huisarts of aan een ergotherapeut. 

Wilt u leren omgaan met een hulpmiddel? Een ergotherapeut kan u helpen.

Hulpmiddelen kunt u vaak de eerste 6 maanden lenen bij de thuiszorgwinkel. Heeft u langere tijd een hulpmiddel nodig? Neem dan contact op met de gemeente of met uw zorgverzekeraar.

De kosten voor een hulpmiddel worden soms vergoed. Door de gemeente of door uw zorgverzekeraar. Als u geen recht heeft op een vergoeding kunt u een hulpmiddel zelf kopen. Bijvoorbeeld tweedehands.

In de webshop van de Omringwinkel kunt u artikelen lenen of huren en met de omringpas krijgt u korting. Bij Via Erwin koopt u tweedehands hulpmiddelen. Kijk ook eens op Marktplaats of bij Zorgoutlet. In de winkel van Comfort & Welzijn Kossen (ouderenwinkel) kunt u hulpmiddelen lenen, huren of kopen. U kunt ook terecht bij Thuiszorgwinkel Medipoint.
Bij Scouters vindt u niet alleen hulpmiddelen, maar ook informatie en advies.

Een vervoermiddel in en om het huis kunt u misschien via de gemeente krijgen. Neem contact op en maak een afspraak. U kunt ook een afspraak maken met een cliëntondersteuner van MEE & De Wering, RCO De Hoofdzaak of het Mantelzorgcentrum.

Marktplaats

Website
www.marktplaats.nl

MEE & De Wering - cliëntondersteuning

Klik op Ik zoek hulp.

Openingstijden: ma t/m vr 8.30-17.00 uur. Telefonisch aanmelden tussen 9.00-12.00 uur.

Bezoekadres
Bernhardplein 76E
1781 HK Den Helder
Website
www.meewering.nl
E-mailadres
info@meewering.nl
Telefoonnummer
088 007 52 00

Zorgoutlet

Website
www.zorgoutlet.nl

Gemeente Den Helder - Team Wmo

Openingstijden balies Klantcontactcentrum:

Alleen open voor dringende zaken op afspraak vanwege coronavirus.

    \t
  • maandag, dinsdag en woensdag: 8.30 - 17.00 uur (op afspraak)
  • \t
  • donderdag: 8.30 - 19.30 uur (op afspraak)
  • \t
  • vrijdag: 8.30 - 12.00 uur (op afspraak)

Telefonisch afspraak maken: ma t/m vr 8.30 - 12.00 uur 

Bezoekadres
Kerkgracht 1
1782 GJ Den Helder
Website
www.denhelder.nl/wmo
Telefoonnummer
14 02 23

Gemeente Den Helder - ondersteuning bij vervoer

Website
www.denhelder.nl/mobiel-blijven

Omringwinkel - webshop

Website
www.omringwinkel.nl

Mantelzorgmakelaar

Website
www.mantelzorgmakelaar.nl

Omringpas

Website
www.omringpas.nl
E-mailadres
service@omring.nl

Thuiszorgwinkel Medipoint - Evean Schagen

Openingstijden winkel: ma t/m vr 09.00-13.00 uur.

Bezoekadres
Kaagweg 9
LC Schagen
Website
www.medipoint.nl/hulpmiddelen
Telefoonnummer
088 102 01 00

Comfort & Welzijn Kossen - ouderenwinkel

Winkel open: di t/m vr 09.30 uur-17.30 uur, zaterdag 09.30 uur-16.00 uur.

Bezoekadres
Marsdiepstraat 399
1784 AH Den Helder
Website
www.comfortenwelzijn.nl
E-mailadres
info@comfortenwelzijn.nl
Telefoonnummer
022 361 62 12

RCO De Hoofdzaak - cliëntondersteuning

Bezoekadres
Bernardplein 76C
1781 HK Den Helder
Website
www.rcodehoofdzaak.org/clientondersteuning
E-mailadres
clientondersteuning-kop@rcodehoofdzaak.org
Telefoonnummer
022 368 46 96

Via Erwin

Bezoek alleen op afspraak. Bel of mail voor het maken van een afspraak.

Bezoekadres
hornweg 40
1721 CV Broek op Langedijk
Website
www.viaerwin.nl
E-mailadres
info@viaerwin.nl
Telefoonnummer
06 37 32 41 39 (ma t/m vr 10.00- 21.00 uur)

Scouters

Website
www.scouters.nl

Zorgkaart Nederland - ergotherapeuten

Website
www.zorgkaartnederland.nl/ergotherapiepraktijk

Hulpmiddelenwijzer

Website
www.hulpmiddelenwijzer.nl
E-mailadres
hulpmiddelenwijzer@vilans.nl
Telefoonnummer
030 789 23 00

Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.

  • Ga eerst in gesprek met de organisatie waar u een klacht over heeft. Zoek samen naar een oplossing.
  • Komt er geen oplossing, dien dan een klacht in. Kijk op de website van de organisatie hoe dat moet. Of vraag het aan een medewerker.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.

Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.

Voor cliëntondersteuning kunt u terecht bij:

  • een familielid, mantelzorger of iemand anders uit uw eigen netwerk
  • uw persoonlijk begeleider of ervaringsdeskundige van uw zorgorganisatie, of
  • een onafhankelijk cliëntondersteuner.

Onafhankelijke cliëntondersteuning vindt u bij MEE & De Wering, bij Mantelzorgcentrum en bij RCO De Hoofdzaak. Dit is gratis.

Mantelzorgcentrum

Het Mantelzorgcentrum is het expertisecentrum mantelzorg voor de Kop van Noord-Holland. 

Bezoekadres
Gravin Magdalena van Waardenburglaan 22
1785 JP Den Helder
Website
www.mantelzorgcentrum.nl
E-mailadres
info@mantelzorgcentrum.nl
Telefoonnummer
022 374 70 09

MEE & De Wering - cliëntondersteuning

Klik op Ik zoek hulp.

Openingstijden: ma t/m vr 8.30-17.00 uur. Telefonisch aanmelden tussen 9.00-12.00 uur.

Bezoekadres
Bernhardplein 76E
1781 HK Den Helder
Website
www.meewering.nl
E-mailadres
info@meewering.nl
Telefoonnummer
088 007 52 00

RCO De Hoofdzaak - cliëntondersteuning

Bezoekadres
Bernardplein 76C
1781 HK Den Helder
Website
www.rcodehoofdzaak.org/clientondersteuning
E-mailadres
clientondersteuning-kop@rcodehoofdzaak.org
Telefoonnummer
022 368 46 96

Nationale Ombudsman

Website
www.nationaleombudsman.nl
Telefoonnummer
0800 33 55 555