Bemiddeling in de jeugdhulp

Wat is bemiddeling?

Bemiddeling is hulp bij vragen of klachten. Deze hulp wordt geboden door vertrouwenspersonen. De hulp van de vertrouwenspersonen is altijd gratis.

Een vertrouwenspersoon:

  • zet uw belangen voorop
  • geeft informatie en advies
  • geeft antwoord op vragen en legt uit hoe de hulpverlening werkt
  • vertelt over de rechten en keuzes die u heeft
  • gaat samen met u op zoek naar oplossingen bij problemen in de hulpverlening
  • kan helpen met het schrijven van een klachtenbrief of meegaan naar gesprekken

Het Advies- en Klachtenbureau Jeugdhulp (AKJ) is de landelijke organisatie van vertrouwenspersonen in de jeugdhulp.

AKJ - vertrouwenspersonen in de jeugdhulp

Vragen of klachten over jeugdhulp? Bel, mail of chat online met een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Ondersteuning is gratis.

Chat open: ma t/m do 16.00 - 20.00 uur en vrijdag 15.00 - 17.00 uur (zie chatbutton op de website)

Bent u ontevreden over uw contactpersoon binnen de jeugdhulp?

Ga in gesprek en vertel dat u ontevreden bent. Schrijf vooraf op waar u ontevreden over bent en bedenk voorbeelden. Komt u er samen niet uit? Vraag hulp aan een vertrouwenspersoon. Die vindt u bij het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ). U kunt ook contact opnemen met het Juiste Loket. Het Juiste Loket ondersteunt mensen die zich niet geholpen voelen door instanties en zorgloketten.

Of bel met het Team Jeugd en Gezin van de gemeente.

Toon op kaart (1)
x
Toon op kaart (1)
x

Gemeente Den Helder - Team Jeugd en Gezin

Openingstijden bezoekadres: ma t/m vr 8.30-17.00 uur - inloop zonder afspraak
Telefonisch afspraak maken: ma t/m vr 8.30-12.00 uur

Drs. F. Bijlweg
2
1784 MC
Den Helder

AKJ - vertrouwenspersonen in de jeugdhulp

Vragen of klachten over jeugdhulp? Bel, mail of chat online met een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Ondersteuning is gratis.

Chat open: ma t/m do 16.00 - 20.00 uur en vrijdag 15.00 - 17.00 uur (zie chatbutton op de website)